Saturday, 25 May 2019

ایصال ثواب قرآن و حدیث اور مستند دلائل کی روشنی میں

ایصال ثواب قرآن و حدیث اور مستند دلائل کی روشنی میں

ایصالِ ثواب کا جواز صراحتا احادیث طیبہ میں مذکور ہے۔اس لئے مسلمان اپنے ماں باپ اور دیگر خویش و اقارب کے وفات کے بعد ان کے نام سے طرح طرح کے نیک کاموں کا ثواب ان کی روح کو پہونچاتے ہیں جو بلاشبہ جائز اور میت کے لئے نجات ومغفرت اور بلندی درجات کا سبب ہے۔مگر افسوس اب اس جائز عمل کو بھی لوگ اپنی طعن و تشنیع کا نشانہ بناتے ہیں ۔اس لئے ذیل میں ہم مختلف احادیث طیبہ کی روشنی میں اس مسئلے کی وضاحت کرتے ہیں ۔اللہ تعالی قبول حق کی تو فیق عطا فر مائے۔

ایصال ثواب کا مطلب یہ ہے کہ کسی نیک کام جیسے تلاوت قرآن ،صدقات وخیرات وغیرہ کا ثواب میت کی روح کو پہونچانا ۔ اس کا جائز ہونا متعدد احادیث صحیحہ سے ثا بت ہے۔ان میں سے کچھ یہ ہیں ۔
حدیث۔۱:ام المومنین حضرت عائشہ صدیقہ رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ :ایک آدمی نے حضور نبی کریم ﷺ کی بارگاہ میں عرض کیا :میری والدہ اچانک فوت ہوگئی ہے اور میرا خیال ہے کہ اگر وہ (بوقت نزاع)گفتگو کر سکتی تو صد قہ کرتی ۔اگر میں اس کی طرف سے صدقہ کروں تو کیا اسے ثواب پہونچے گا آپ ﷺ نے فرمایا:ہاں ۔ (بخاری ،حدیث :۱۳۲۲،مسلم،حدیث:۱۰۰۴،ابوداود،حدیث:۲۸۸۱)

حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ :ایک شخص نے حضور نبی کریم ﷺ کی خدمت میں عرض کیا :میرے والد کا انتقال ہوگیا ہے اور انہوں نے مال چھوڑا ہے مگر اس کے بارے میں کوئی وصیت نہیں کی کیا ہے ۔اگر میں ان کی طرف سے صدقہ کروں تو کیا یہ صدقہ کرنا اس کے گناہوں کا کفارہ بن جائے گا ؟آپ ﷺ نے فر مایا :ہاں۔(مسلم،حدیث:۱۶۳۰،نسائی،حدیث:۳۶۵۲،ابن ماجہ،حدیث:۲۷۱۶،مسند احمد بن حنبل،حدیث:۸۸۲۸،صحیح ابن خزیمہ،حدیث:۲۴۹۸،چشتی)

حضرت عبد اللہ بن عباس رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ :ایک شخص نے عرض کیا :یا رسول اللہ ﷺ!میری والدہ انتقال کر چکی ہے اگر میں اس کی طرف سے صدقہ دوں تو کیا وہ اسے کوئی نفع دے گا ؟آپ ﷺ نے فرمایا:ہاں۔اس نے عرض کیا :میرے پاس ایک باغ ہے آپ گواہ رہے میں نے یہ باغ اس کی طرف سے صدقہ کردیا ۔ (تر مذی،حدیث:۶۶۹، ابوداود،حدیث:۲۸۸۲،نسائی،حدیث:۳۶۵۵)

حضرت سعد بن عبادہ رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ ان کی والدہ انتقال کر گئی تو انہوں نے عرض کیا :یا رسول اللہ ﷺ!میری والدہ انتقال کر گئی ہے ۔کیا میں اس کی طرف سے صدقہ کر سکتا ہوں ؟فر مایا :ہاں !انہوں نے عرض کیا :تو کونسا صدقہ بہتر رہے گا؟آپ ﷺ نے فرمایا:پانی پلانا۔پس مدینہ منورہ میں یہ سعد کی پانی کی سبیل ہے ۔ (نسائی،حدیث:۳۶۶۲،۳۶۶۶،ابن ماجہ،حدیث:۳۶۸۴،مسند احمد بن حنبل،حدیث:۲۲۵۱۲)

حضرت عبد اللہ بن عباس رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ قبیلئہ جحنیہ کی ایک خاتون نے حضور نبی کریم ﷺ کی بارگاہ میں عرض کیا :میری والدہ نے حج کی منت مانی تھی لیکن وہ حج نہ کر سکی یہاں تک انتقال کر گئی ۔کیا میں اس کی طرف سے حج کروں ؟فر مایا :ہاںتم اس کی طرف سے حج کرو۔ بھلا بتاؤ اگر تمہاری والدہ پر قرض ہوتا تو کیا تم اسے ادا کرتیں ؟اللہ تعالی کا حق ادا کیا کرو،کیو نکہ اللہ تعالی زیادہ حقدار ہے کہ اس سے وفاء کی جائے۔(بخاری، حدیث:۱۷۵۴،نسائی،حدیث:۲۶۳۲،صحیح ابن خزیمہ، حدیث:۳۰۴۱)

حضرت بریدہ رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ میں حضور نبی کریم ﷺ کی بارگاہ اقدس میں بیٹھا ہواتھا کہ ایک عورت نے حاضر ہو کر عرض کیا:میں نے اپنی ماں کو ایک باندی صدقہ میں دی تھی اور اب میری ماں فوت ہوگئی ہے ۔آپ ﷺ نے فر مایا:تمہیں ثواب مل گیا اور وراثت نے وہ باندی تمہیں لوٹادی ہے۔اس عورت نے عرض کیا :یارسول اللہ ﷺ!میری ماں پر ایک مہینے کے روزے باقی تھے کیا میں اس کی طرف سے روزے رکھوں؟فر ما یا:ہاں،اس کی طرف سے روزے رکھو۔اس نے عرض کیا :میری ماں نے حج کبھی نہیں کیا تھا ،کیا میں اس کی طرف سے حج ادا کر لوں؟آپ ﷺ نے فر مایا :ہاں،اس کی طرف سے حج بھی ادا کرو۔(مسلم،حدیث:۱۱۴۹،ترمذی،حدیث:۶۶۷،سنن الکبری ،حدیث:۶۳۱۴،۶۳۱۶،چشتی)
مذکورہ احادیث مبارکہ سے روزِ روشن کی طرح ثابت ہوگیا کہ میت کی طرف سے ہر نیک کام کرکے اس کا ثواب پہونچانا صحابہ وصحابیات رضی اللہ عنھم و عنھن میں رائج ومعمول تھا جس کی اجازت خود اللہ کے رسول ﷺ نے دیاتھا،اس لئے اس کے جائز ہونے میں کوئی شبہ بھی نہیں۔

سوال : آج کل لوگ، تیجہ،دسواں،بیسواں ،چالیسواں اور برسی کرتے ہیں کیا صحابہ نے ایسا کیا تھا ؟

جواب : احکام شر عیہ دو طرح کے ہیں۔ایک وہ جس کے لئے شریعت میں وقت ،ہیئت اور مقدار مقرر ہے۔جیسے نماز،روزہ،زکوۃ اور حج وغیرہ ۔ان کا حکم یہ ہے کہ شریعت نے جو وقت اور ہیئت ومقدار مقرر کردیا ہے اسی وقت اور ہئیت ومقدار کے ساتھ اِن عبادتوں کو کوئی انجام دے سکتا ہے اور اگر خلاف کیا تو ادا نہ ہوگی۔دوسرے وہ جن کے لئے شریعت نے کوئی خاص وقت ،ہئیت اور مقدار متعین نہ کیا ۔جیسے تلاوت قرآن ،ذکر خدا ورسول،درود شریف اور دوسرے نیک کام ۔ان کا حکم یہ ہے کہ کرنے والا جس وقت ،جس ہئیت اور مقدار میں چاہے کرے اسے اس کا ثواب ملے گا بشر طیکہ کوئی خاص وقت یا ہئیت سے شریعت نے منع نہ کیا ہو۔ایصال ثواب بھی اسی دوسری قسم میں سے ہے۔تو آدمی جب چاہے کرے میت کو اس کا ثواب پہونچے گا۔رہی بات ،تیجہ ،دسواں ،بیسواں یا چالیسواں وغیر ہ کی یہ تعیین عرفی ہے شرعی نہیں جو بلا شبہ جائز ہے۔مشہور احادیث سے یہ بات ثابت ہے کہ اللہ کے رسول ﷺ نے پیر کے دن کو روزہ رکھنے کے لئے خاص فر مایا تھا،ہر سال شہدائے احد کی قبروں پر تشریف لے جاتے تھے ،اس کے علاوہ آپ ﷺ نے اپنے ہر کام کے لئے اوقات مقرر فر مایا تھا ۔اس لئے اس کے جائز ہونے میں کوئی شبہ نہیں ۔ہاں یہ ضروری ہے کہ ان تاریخوں کو آدمی ضروری نہ سمجھے کہ اس تاریخ کو نہیں کیا تو اب ہوگی ہی نہیں۔اور الحمد للہ ایسا کوئی جاہل سے جاہل آدمی بھی نہیں سمجھتا۔اس لئے اس پر طعن کرنا در حقیقت احادیث مبارکہ پر طعن کرنا ہے۔اور بلاوجہ مسلمانوں کے درمیا ن تفرقہ ڈالنا ہے جو سخت مذموم ہے ۔

سوال : آج کل لوگ روپیہ پیسہ دے کر قرآن خوانی کراتے ہیں اور پڑ ھنے والا ان روپیوں کے بدلے قرآن خونی کرتاہے اور پھر اس کا ثواب مردوں کو پہونچایا جاتاہے ،تو کیا اس طرح سے کرنا جائز ہے ؟

جواب : قرآن خوانی پر اجرت لینا دینا منع ہے ۔چنانچہ جب پڑھنے والے نے ان روپیوں کے بدلے پڑھا تو یہ خود حرام ہے اور حرام کام پر ثواب نہیں ملتا ۔تو جب خود پڑ ھنے والے کو ثواب نہیں ملا تو پھر اسے دوسرے تک پہونچانا کیسے جائز ہوسکتا ہے۔ہاں اگر اخلاص کے ساتھ ایصال ثواب کی غرض سے قرآن شریف کی تلاوت کر کے یا کسی دوسرے سے کراکے ،ایصال ثواب کرے جس میں روپئے پیسے کی کو ئی بات نہ ہو تو بلا شبہ جائز ہے۔نیز پڑھنے والے نے اخلاص کے ساتھ بغیر اجرت کی نیت سے پڑھا مگر بعد میں صاحب خانہ نے قرآن شریف پڑھنے کی اجرت کی نیت سے نہیں بلکہ محبتاََ تحفہ کے طور پر کچھ دیا تو پھر اس کے جائز ہونے میں کو ئی کلام نہیں ۔ (مکمل تفصیل دیکھئے۔فتاوی رضویہ،جلد:۴؍ص:۲۲۱)۔(طالبِ دعا و دعا گو ڈاکٹر فیض احمد چشتی)

Isaal-e-Sawaab per Ek Mukhtasar Mukaalma

Ghairmuqallid: Assalamu’alaikum Warahmatullahhi Wabarakatuh

Sunni: Wasalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Ghairmuqallid: Janab Aaj Aapse Ek Masla Mai Guftgu Karna Hai Aur Yakeen Hai Jaisa Ke Humare Shaykh Ne Kaha Aap La-Jawab Hojayenge.

Sunni: Aapke ‘Shaykh Chilli’ Ne Fir Naya Waswasa Choda Hai Kia?

Ghairmuqallid: Pehle Aap Baat to Kijye. Humar Shaykh Kehte Hai Isaale Sawaab Aql, Insaaf Aur Daleel Ke Khilaaf Hai.

Sunni: Isale Sawaab Kise Kehte Hai?

Ghairmuqallid: Hmmm…..Aap Karte Ho; Aap Aap Batao!

Sunni: Bhai Isaale Sawaab Ka Matlab Apne Kisi Kaam Ka Sawaab Murdah Ko Pohchana. Ye Amal Ahle Sunnat Wal Jamat Ke Yahan Jayez Hai Aur Qur’an Kareem Ki Ayaat Aur Ahadees Se Sabit Hai. Aap Khud Kamate Ho Aur Fir Apne Paise Kisi Ko De Do, Wo Use Faidah Utha Sakta Hai Ya Nahi?

Ghairmuqallid: Wo Aqli Daleel to Thik Hai Lekin Quran Mai Aya Hai…

“Aur Aadmi Ko Wahi Milta Hai Jo Usne Kamaya” [Surah An-Najm:39]

Sunni: Janab Qura’n To Ye Ayat Bhi Hai:

“Ya Rabb! Jis Tarha Unhone Mujhe Bachpan Mai Pala Hai, Aap Bhi Unke Saath Rehmat Ka Mu’amla Kijye.” [Surah Bani Israel: 24]

Kia Waldain Ke Liye Ye Dua Karne Ka Hukum Hai?

Ghairmuqallid: Jee Bilkul Hai.

Sunni: Ba-hayaat Aur Marne Ke Baad Bhi…?

Ghairmuqallid: Haa Haa Humne Kab Inkar Kia.

Sunni: Kia Is Dua Se Unhe Kuch Faidah Bhi Pohchega Ya Qur’an Qareem Be-Faidah Wali Kaam Ka Hukm Deta Hai?

Ghairmuqallid: Arey Bhai Bilkul Faidah Pohchega! Isme Bhala Kia Shak Hai?

Sunni: Janab Isi Ko Isale Sawaab Kehte Hai.

Ghairmuqallid: Lekin Humare Shyakh Kehte Hai Ye Dua Aulad Ke Liye Khaas Hai Kyu Ke Wo Dunya Mai Apne Waldain Ke Zariye Ata Hai, Isliye Aulad Isaale Sawab Karsakte Hai.

Sunni: Qura’n Paak Main Hazrat Nooh (Alaihis-Salat Was-Salam) Ki Dua Suniye:

“Mere Parwadigar! Meri bhi Bakshish Farmadijye, Mere Waldain Ki bhi, Har Us Shaksh Ki Jo Imaan Ki Halat Mai Mere Ghar Mai Dakhil Hua Hai, Aur Tamam Momeen Mard Aur Aurto’n Ki bhi. Aur Jolog Zalim Hai; Unko Tabahi Ke Siwa Koi Aur Cheez Ata Na Farmaiye.” [Surah Nooh:28]

Ab Batao Bhai Kia Hazrat Nooh (Alaihis-Salat Was-Salam) Ki Ye Dua Unke Waldain Ke Siwa Baki Unke Ghar Main Dakhil Hone Wale Imaan Walo’n Ke Liye Faidah Mand Hai Ya Nahi?

Ghairmuqallid: Jee Bilkul Faidamand Hai.

Sunni: Kia Tamam Momeen Mard Aur Aurat Ke Liye bhi Faidamand Hai?

Ghairmuqallid: Jee Ha Hai.

Sunni: Yahi Isaale Sawab Hai.

Ghairmuqallid: Lekin Ye Dua Ke Silsile Hai. Aaplog Jo Quran Kareem Se Surah Ya Ayaat Padh Kar Isaale Sawab Karte Hai Iski to Koi Daleel Mojood Nahi. Humare Shyakh Ka Challenge Hai.

Sunni: Hazrat Al-Lajlaaj (Radhiallaahu Anhu) Kehte Hai Unke Walid Ne Wasiyat Ki Thi Ke Jab Unka Intiqaal Hojaye Unke Sirhane Surah Baqrah Ki Shuru Aur Aakhri Ayaat Padha Jaye; Kyu Ke Unhone Nabi Kareem (Sallallahu Alaihi Wasallam) Aisa Kehte Hue Suna tha…..{Mukhtasar}

Is Waqia Ko Imam Tabrani (Rahimahullah) Ne Naqal Kia Hai Aur Imam Haythami (Rahimahullah) Kaha Iske Rizal Siqa Hai [Majma-uz-Zawaaid P.44/3]. Yani Ye Hadees Sahih Hai.

Aapke “Ghairmuqallid Allama” Shaukaani Bhi Iske Kahil Hai. Wo Farmate Hai:

“Aur Surah Yaseen Ka Sawab bhi Maiyet Ko Pohochta Hai Aulad Ki Taraf Se bhi Aur Ghair-Aulaad Ki Taraf Se bhi. Is Waste Ke Rasoolullah (Sallallahu Alaihi Wasallam) Farmaya Hai Ke Apne Murdoh Per Yaseen Padho. Aur Dua ka Nafah bhi Murdoh Ko Pohochta Hai Aulaad Dua Kare Ya Koi Aur.” [Fatawa Ulema-e-Hadees p.349/5]
Ghairmuqallid "Allama” Shaukaani aur Isaale Sawaab Bil Qur'an

Ghairmuqallid “Allama” Shaukaani aur Isaale Sawaab Bil Qur’an

Ab Kahiye Aap Ke Shaykh Sahab Aur Kia Kia Waswasa Dete Hai?

Ghairmuqallid: Sadqa Khairat Jo Aaplog Karte Ho; Kia Iski Bhi Koi Daleel Mojood Hai?.

Sunni: Bhai Aaplog to Bukhari Shareef Ka Nara Lagate Ho. Kabhi Padhkar Amal Bhi Karliya Karo. Bukhari Shareef Mai Hazrat Abdullah bin Abbas (Radiallahu Anhu) Se Riwayat Hai Ke Hazrat S’aad bin Ubadah (Radiallahu Anhu) Ki Waldah Faut Hogayi Aur wo Ghayab Thay. Wo Hazir Hue Aur Arz Kia Ya Rasoollulah (Sallallahu Alaihi Wasallam) Meri Waldah Faut Hogayi Aur Mai Gayab Tha. Agr Mai Unki Taraf Se Sadqah Karu to Kia Unko Faidah Hoga? Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) Ne Farmaya Haa! Isper Hazrat S’aad bin Ubadah (Radiallahu Anhu) Ne Farmaya Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) Ko Gawah Banata Hu Ke Mera Baagh Mekhraaf Unki Taraf Se Sadqah Hai. [Bukhari p.387/1]

Aapke Bade Aalim Jinhe “Shaykulkul” Kaha Jata Hai Wo Ek Sawal Ke Jawab Mai Likhte Hai:

“Maiyet Ki Taraf Se Khairat Ki Jaye to Uska Sawab Bila-Subah Pohochta Hai.” [Fatawa Nazeeriya: p.715/1]
Ghairmuqallid Maulana Nazeer Hussain Dehelvi ke nazar Mai Isaale Sawab Bila-Subah Pohochta hai

Maulana Nazeer Hussain Dehelvi ke nazar Mai Isaale Sawab Bila-Subah Pohochta hai

Ghairmuqallid: Shaykh Sayed Nazeer Hussain Dehelvi Rahimahullah bhi Islaale Sawaab Ke Kahil thay?

Sunni: Aapke Manazir Maulana Sanaullah Amritsari Sahab bhi Isaale Sawaab Ko Sahi Maante thay. Dekhye Unki Tehqeeq. Wo Farmate Hai:

“Qirat Quran Se Isaale Sawaab Ke Mutalliq Baad-Tehqeeq Yahi Fatwa Hai Ke Agar Koi Shaksh Quran Mazeed Ki Tilawat Karke Sawab Maiyet Ko Bakshe to Uska Sawab Maiyet Ko Pohchta Hai; Ba-Shart Ke Padhne Wala Khud Ba-Gharz Sawab Beghair Kisi Rashm Riwaz Ki Pabandi Ke Padhe. [Fatawa Sanaiya: p.39/2]
Ghairmuqallid Ka Isaale Sawaab per "Tehqeeqee Fatwa"

Ghairmuqallid Ka Isaale Sawaab per “Tehqeeqee Fatwa”

Ghairmuqallid: Baat Aapki Bilkul Durust Mal’oom Hoti hai Magar Humare Shaykh…..

Sunni: Arey Mia Apke Shaykh Sahab Darasal Gumrah Firqa Mu’tazila Ke Naqsh-e-Kadam per Chal Rahe Hai. Murdoh Ke Haq Main Zindah Logon Ki Dua Qubool Hoti Hai.

Kia Aapke Murdahlog Kafir Hote Hai? Agar Aisa Hai to Aap Apne Murdoh Ke Liye Na Dua Kare’n, Na Sadqa Kare’n aur Na Namaz Janah Padhe Kyu Janazah Ki Namaz darasal Dua hai:

“Aur Unmese Jo Koi Marjaye, to Tum Usper Kabhi Namaz (Janazah) Mat Padhna Aur Na Uski Qabr per Khade Hona. Yakeen Jano Ye Wo Log Hai Jinhone Allah Aur Uske Rasool Ke Saath Kufr Ka Rawaiyah Apnaya Aur Is Halat Mai Mare Ke Wo Na-Farman thay. [At-Taubah: 84]

Isi tarha Hazrat Ibrahim (Alaihis-Salat Was-Salam) Ki Dua [Surah Ibrahim: 40-41] Dekhye. Hazrat Ibrahim (Alaihis-Salat Was-Salam) Ki Dua Qubool Ki Gayi Siwa Unke Walid Keliye Jo Kafir thay. Unke Haq Mai Isaale Sawab Nahi Kia Jasakta.

Aakhir Allah Rabbul Izzat Kafiro’n ke liye Dua se Kyu Roka? Darasal Namaz-e-Janazh Dua Hai Maiyet Ke Liye. Iska Faidah Maiyet Ko Pohochta Hai. Kafir’on Ke Liye Koi Isaale Sawaab Nahi.

Ghairmuqallid: Khulasah ye hai ke Ghair-Musalman ke Liye Isaale sawaab karna jayez nahi!

Sunni: Jee Janab. Ab aapko baat samajh Ayee. Aur Aapke Jamat mai jo fout hojate hai wo Musalman hote hai ya…..?

Ghairmuqallid: Jee Jee Musalman hote hai bhai! Mai bila-wajah Waswasa ka Shikaar hogaya tha. Kia Aap Maiyyet ko Sawaab pohchane ka kuch aur bhi tareeqa batasakte hai?

Sunni: Jee bilkul. Ghairmuqallid Hafeez Sanaullah Madani Sahab ek sawal ke jawab mai likhte hai:

“Maiyet ke liye Dua Istagfaar Karna, Qur’bani dena aur bila Ta’een ke Sadqah Khairat karna waghera Sab Masr’ooh Amoor hai.” [Fataawa-Sanaiyya-Madniyya p.624/1]
Isaal-e-Sawwab Chand Tareeq’ay

Isaal-e-Sawwab Ke Chand Tareeq’ay

Ye wo chand tareeq’ay hai jinke zariye Mur’doh ko Sawaab pohchaya jasakta hai.

Ghairmuqallid: Jazak’Allah

Sunni: Ab Apne ‘Shaykh Chilli Sahab’ ko bhi ye samjhana ke Ikhlaas Niyat ke Saath, beghair Rasm-Riwaz ke, bila-Uzrat Isaale Sawaab karne se uska faidah yani Sawaab Marhoom ko pohocta hai.

Ghairmuqallid: Jee Aapne Sahih farmaya. Ab chalta hu bhai. Assalamu’alaikum Warahmatullahhi Wabarakatuh.

Sunni: Wasalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

NOTE : Isaale Sawwab Ke Munkir Firqa Mu’tazila ke barey mai Tafseel ke liye dekhye Bahrur Raaiq, Fathul Qadeer waghera.

Allah Rabbul Izzat Hum sab ko Gumrahi se Bachaye aur Deen Ki Sahih Samajh Taufeeq Ata farmaye. Aameen . (Talib E Dua O Dua Go Dr Faiz Ahmad Chishti)



































No comments:

Post a Comment

جاہل قصہ گو واعظین کا رد اور خطباء و مقررین کےلیے شرائط

جاہل قصہ گو واعظین کا رد اور خطباء و مقررین کےلیے شرائط محترم قارئینِ کرام : مقرر کےلیے چار شرائط ہیں ، ان میں ایک بھی نہ پائی جائے تو تقریر...