Wednesday, 29 April 2015

معراج روحانی ھوا یا جسمانی لاجواب تحقیق ضرور پڑھیئے


٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
پیشکش : ۔ ڈاکٹر فیض احمد چشتی لاھور پاکستان
٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
معراج عروج سے مشتق ہے اور عروج چڑھنے اور بلند ہونے کو کہتے ہیں اور ظاہر ہے کہ بلندی دو قسم ہے۔
(۱) جسمانی بلندی (۲) روحانی بلندی
اگر دونوں میں سے ایک حاصل ہو جائے تو وہ بھی کمالات میں داخل ہے لیکن لطف تو یہ کہ جسمانی اور روحانی دونوں ترقیاں حاصل ہوجائیں جیسا کہ معراج کی شب حضور علیہ السلام کے حصے میں آئی۔ پھر جس پیغمبر کو جہاں ہی جمال جہاں آراء کے جلوے کی زیارت ہوئی اور ترقی درجات ہوئی اس کے لئے وہاں معراج بن گیا۔
خ۔۔۔اگر کسی کو آگ میں قرب نصیب ہوا تو اس کے لئے معراج وہاں ٹھہرا۔
خ۔۔۔اگر کسی کو پانی میں جلوہ نصیب ہوا تو اس کے لئے معراج وہاں ٹھہرا ۔
خ۔۔۔اگر کسی کو جوالسماء ترقی نصیب ہوئی تو اس کے لئے وہاں
خ۔۔۔اگر کسی کے لئے کنویں کے اندر پیغامات کا سلسلہ شروع ہوا تو اس کے لئے وہاں خ۔۔۔اگرکسی کو چھری کے نیچے دیدار نصیب ہوا تو اس کے لئے وہاں
بہرحال جسکو معراج نصیب ہوا فر ش پرہوا اور سرور کائنات کو نصیب ہوا تو عرش پر ہوا۔
قرب موسی ؑ اور ہے قرب محمدؐ اور ہے
طور سینا اور ہے عرش معلٰے اور ہے
گل کو کیا ہے مشابہت اس رخ لالہ رنگ سے
اس کی بہار اور ہے اس کی بہار اور ہے
اور یہ قسمت کی بات ہے ایک تو وہ ہیں کہ مانگتے ہیں اور ملتانہیں اور دوسرے وہ ہیں کہ بن مانگے دردولت پر جبرائیل امین براق لے کر حاضر ہوجاتے ہیں
زشرح سینہ اش جامی الم نشرح لک برخواں
زمعراجش چہ مے پرسی کہ سبحان الذی اسرٰی
معراج اور اسرٰی ایک ھے یا متعدد ؟
ا س اختلاف کو حل کرنے کے لئے حافظ ابن کثیرؒ کی تحقیق ملاحظہ فرمائیے!
واذا احصل الوقوف علی مجموع ہذہ الاحادیث صحیحا و حسنہاوضعیفہا فحصل مضمون مااتفقت علیہ من مستری رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم من مکۃ الی بیت المقدس وانہ مرۃ واحدۃ وان اختلفت عبارات الرواۃ فی اداۂ اوراد بعضم فیہ اونقص منہ فان الخطاء جائز علی عد الانبیاء علیہم السلام من جعل من الناس کل روایۃ خالفت الاخری مرۃ علی حدۃ فاثبت اسراء ا ت متعددۃ فقدا بعدو اغرب وہرب الی مہرب ولم یتحصل علی مطلب
جب احادیث صحیح حسن ضعیف کے مجموعے پر واقفیت حاصل ہوچکی تو یہ مضمون بھی متفق علیہ طور پر معلوم ہوگیا کہ حضور صلی اللہ علیہ وسلم کو مکہ مکرمہ سے بیت المقدس تک سیر نصیب ہوئی ہے اور ہوئی بھی ایک مرتبہ ہے اگر چہ راویوں کی عبارتیں ادائے مفہوم میں مختلف ہوں یا بعض زیادہ اور بعض ناقص ہوں کیونکہ خطاء تو بغیر انبیاء کے جائز ہے اور جن حضرات نے اختلاف روایات کی وجہ سے معراج متعدد ثابت کیئے ہیں انہوں نے راہ حق سے بعیدبات کی ہے اور ایک نرالی بات کی ہے اور انہوں نے بھاگنے کی ایسی کوشش کی ہے کہ ان کو کچھ مطلب حاصل نہیں ہوسکتا (تفسیر ابن کثیر جلد ۳ صفحہ ۲۴)
٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
معراج روحانی ہوا یا جسمانی ؟
٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
اہل سنت کے مسلک کے مطابق حضور علیہ السلام کو معراج جسمانی ہوا اور جیتے جاگتے ہوا۔ اوراسی پر جمہور کا اتفا ق ہے۔
علامہ ابن کثیر کی تحقیق :۔
والحق انہ علیہ السلام اسری بہ یقظۃ لا منا ما ۔
(تفسیر ابن کثیر جلد ۳ صفحہ ۳)
حق یہ ہے کہ حضور علیہ السلام کو معراج جیتے جاگتے بیداری میں ہوا۔
استاذ الشریعۃ الاسلامیہ احمد مصطفی المراغی کی تحقیق :۔
(۱)۔۔۔اکثر العلماء علی ان الاسرا کان بالروح والبدن یقظۃ لا مناما
اکثر علماء اس پر متفق ہیں کہ حضور علیہ السلام کو معراج جسمانی حاصل ہو ا۔(تفسیر المراغی جلد ۱۵۔صفحہ ۶)
(۲)۔۔۔والخلاصۃ ان الذی علیہ المعول عند جمہرۃ المسلمین انہ اسری بہ علیہ السلام یقظۃ لامناما
خلاصہ یہ کہ جمہور مسلمین کا معتمد علیہ قول یہی ہے کہ حضرت صلی اللہ علیہ وسلم کو معراج بیداری میں ہوا۔
علامہ فخرالدین رازیؒ کی تحقیق:۔
فالاکثرون من طوائف المسلمین اتفقواعلی انہ اسری بجسد رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم
مسلمانوں کی اکثر جماعتیں اس پر متفق ہیں کہ حضور علیہ السلام کے جسم اطہر کو ہی معراج نصیب ہوا (تفسیر کبیر جلد ۶ صفحہ ۳۶۴)
صاحب المثل الکامل حضرت علامہ محمد احمد مصری کی تحقیق :۔
ولا شک عند من لہ ذوق سلیم ان ہذہ الایات الکریمۃ تدل علی ان النبی صلی اللہ علیہ وسلم اسری بہ الی بیت المقدس وانہ عرج بہ الی السموت العلی بجسمہ وروحہ
بلاشبہ جس کو ذوق سلیم ہے اس کے نزدیک یہ آیات اس امرپر دلالت کرتی ہیں کہ حضور علیہ السلام بیت المقدس تک اور وہاں سے آسمانوں تک جسم اور روح دونوں سے معراج حاصل ہوا
(المثل الکامل مصری صفحہ ۱۴۹)
معراج جسمانی کے دلائل !
پہلی دلیل :۔
آیت معراج کا سبحان الذی سے شروع ہونا بتاتا ہے کہ واقعہ عجیب سا ہے ورنہ نیند میں ایسا واقعہ پیش آجانا غیر نبی کے لئے بھی مستبعد نہیں۔ حضرت امام ابوحنیفہ ؒ کے متعلق لکھا ہے کہ نیند میں ان کو ایک کم سو دفعہ خدا تعالیٰ کے انوار ساطعہ کی زیار ت ہوئی ۔
ذکر العلامۃ الحافظ النجم الغیظی فان الامام اباحنیفۃ قال رأیت رب العزۃ فی المنام تسعا وتسعین مرۃ فقلت فی نفسی ان رأیتہ تمام الماءۃ لسالتہ بم ینجو الخلائق من یوم القیامۃ قال فرأیت سبحانہ وتعالیٰ فقلت یا رب عزجارک وجل ثناء ک وتقدست اسماء ک لم ینجو عبادک یوم القیمۃ من عذابک فقال سبحانہ من قال بعد الغداۃ والعشی سبحان الابدی الابد سبحان الواحد الاحد سبحان الواحد الاحد سبحان الفردالصمد سبحان رافع اسماعمد سبحان من بسط الارض علی ماحمد سبحان من خلق الخلق فاحصا ہم عدد سبحان من قسم الرزق ولم ینس احد سبحان الذی لم یتحذ صاحبۃ ولا ولدا سبحان الذی لم یلد ولم یولد ولم یکن لہ کفوا احد نجامن عذ ابی
(مقدمہ نورالایضاح صفحہ۷۲)

پس اگرحضورﷺ کے اس واقعہ کوخواب پرمحمول کر دیا جائے تو امام ابوحنیفہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ اور حضورﷺ کی ذات گرامی کے درمیان کوئی فرق نہیں رہتا ۔
دوسری دلیل :۔
عبد کا اطلاق جسم اور روح دونوں پر کیا جاتا ہے صرف روح پر عبد کا اطلاق لغت عرب میں موجود نہیں ہے ۔
دلائل ملاحظہ فرمایئے :۔
(۱)۔۔۔اَرَاَیْتَ الَّذِیْ یَنْہٰیz عَبْدًااِذَاصَلّٰیz
کیا دیکھا ہے آپ نے اس کو جو روکتا ہے بندے کو جبکہ نماز ادا کرتا ہے
(۲)۔۔۔وَّاَنَّہٗ لَمَّاقَامَ عَبْدُاللّٰہِ
اور بے شک شان یہ ہے کہ جب کھڑا ہوا اللہ کا بندہ
تیسری دلیل :۔
اوقات قلیل اور مقامات بعید تک سیر کرنا جب قرآن میں مذکورہے اور مستبعد نہیں تو حضور علیہ السلام کے لئے کب مستبعد ہوسکتا ہے؟
حضرت سلیمان علیہ السلام کے تخت کے متعلق قرآن مجید میں وارد ہے۔
غُدُوُّہَاشَہْرٌوَّرَوَاحُہَاشَہْرٌ
یعنی ہوا سلیمان علیہ السلام کے تخت کو صبح کے وقت بھی ایک مہینے کی مسافت کے برابر اڑا کر لے جاتی اور شام کو بھی اسی طرح سلیمان علیہ السلام نے بنفس نفیس یا ان کے متبعین میں سے کسی جن نے آنکھ جھپکنے کی دیر میں بلقیس کے تخت کو سلیمان علیہ السلام کے محل میں لاکر رکھ دیا
وَقَالَ الَّذِیْ عِنْدَہٗ عِلْمٌ مِّنَ الْکِتٰبِ اَنَااٰتِیْکَ بِہٖ قَبْلَ اَنْ یَّرْتَدَّاِلَیْکَ طَرْفُکَ
بہر حال ان واقعات صادقہ سے انکار کرنا کفر ہے پس اگر یہ ممکن الوجود ہیں تو واقعہ معراج میں بھی شبہ نہیں کیا جاسکتا۔
چوتھی دلیل :۔
براق پر سواری جسم سے ہوسکتی ہے صرف روح سے نہیں ہوسکتی براق پر سوار ہونا اور مقامات متعددہ تک پہنچنا بتاتا ہے کہ حضور علیہ السلام کو معراج جسم اور روح دونوں سے ہوا۔
پانچویں دلیل :۔
اس آیت میں اسرٰی کے لفظ کی تصریح سے دو باتیں معلوم ہوتی ہیں۔
(۱)۔۔۔یہ واقعہ رات کو پیش آیا ۔
(۲)۔۔۔معراج بھی روح مع الجسد ہوا کیونکہ قرآن پاک میں متعدد مقامات پر اس لفظ کو دہرایا گیا ہے اور جہاں بھی اس لفظ کا ذکر کیا گیا ہے وہاں روح مع الجسد مراد لیا گیا ہے۔
پہلی شہادت :۔
سیدنا لوط علیہ السلام کے پاس خداتعالیٰ کی طرف سے انسانی شکل میں چند فرشتے آتے ہیں اور آکر عرض کرتے ہیں
قَالُوْایٰلُوْطُ اِنَّارُسُلُ رَبِّکَ لَنْ یَّصِلُوْآاِلَیْکَ فَاَسْرِبِاَہْلِکَ بِقِطْعٍ مِّنَ الَّیْلِ (ہودپ۱۲)
فرشتوں نے کہا اے لوط ہم تیرے رب کے بھیجے ہوئے ہیں وہ ہرگز آپ تک نہ پہنچ سکیں گے آپ رات کے کسی حصے میں اپنے اہل کو لے کر تشریف لے جائیے
دوسری شہادت :۔
وَلَقَدْاَوْحَیْنَااِلٰی مُوسٰی اَنْ اَسْرِبِعِبَادِیْ (طہ)
بلاشبہ ہم نے موسی ؑ کو اطلاع دی کہ میرے بندوں کو لیکر رات کے وقت تشریف لے جائیے
تیسری شہادت :۔
وَلَقَدْاَوْحَیْنَااِلٰی مُوسٰی اَنْ اَسْرِبِعِبَادِیْ اِنَّکُمْ مُّتَّبَعُوْنَ (شعراء)
ہم نے موسیٰ علیہ السلام کی طرف خبر بھیجی کہ آپ میرے بندوں کو لے کر رات کے کسی حصے میں تشریف لے جائیے آپ کے پیچھے قوم آرہی ہے ۔
ان آیات میں لفظ اسرا کا اطلاق روح مع الجسم پر کیاگیا ہے بہر حال لفظ اسرا سے بھی ہم نے جسمانی معراج کو ثابت کردیا اورلفظ عبدسے بھی۔
٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
معراج کس سنہ اور کس تاریخ میں ہوا ؟
٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
صحیح یہ ہے کہ معراج کا واقعہ ہجرت سے ایک سال قبل پیش آیا (قصص القرآن جلد ۴ صفحہ ۳۳۹ ابن عبدالبر ، امام نووی اور امام عبدالغنی مقدسی اوران کے علاوہ اکثر محققین کا یہ خیال ہے کہ ستائیس رجب کو یہ واقعہ پیش آیا ۔

1 comment:

مسئلہ رفع یدین مستند دلائل کی رشنی میں

مسئلہ رفع یدین مستند دلائل کی رشنی میں محترم قارئینِ کرام : علماء امت کا فیصلہ ہے کہ جن اختلافی مسائل میں ایک سے زائد صورتیں "سنّت&quo...