Monday, 19 June 2023

فضائلِ مدینہ منورہ اور بارگاہِ رسول ﷺ کی حاضری حصّہ سوم

فضائلِ مدینہ منورہ اور بارگاہِ رسول ﷺ کی حاضری حصّہ سوم
بعض لوگ حدیث من زارا قبری وجبت لہ شفاعتی کو ضعیف ثابت کرنے کےلیے ایڑھی چوٹی کا زور لگا تے ہیں فقیر نے ان کا رد کرنا مناسب سمجھا در اصل یہ لوگ حدیث کو ضعیف ثابت کرنے کے چکر میں نبی کریم صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم کے مزار مبارک کی حاضری سے روکنا چاہتے ہیں دوستوں اس حدیث کو کبار آئمہ علیہم الرحمہ نے متعدد طرق اور مختلف الفاظ کے ساتھ بیان کیا ہے ۔ امام ابوبکر احمد بن عبدالخالق رحمۃ اللہ علیہ نے اپنی سند کے ساتھ روایت کیا ہے ۔ حضرت ابن عمر رضی اللہ عنہ سے روایت ہے وہ نبی کریم صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم سے روایت کرتے ہیں فرمایا جس نے میری قبر کی زیارت کی اس کےلیے میری شفاعت واجب ہوگئ ۔ نبی کریم صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم نے فرمایا : جس نے میری زیارت میری وفات کے بعد کی اس نے میری زندگی میں زیارت کی ۔ (شرح احادیث خیر الانام صفحہ 17 ، 18 حکیم الامت دیوبند اشرف علی تھانوی)

حافظ ابو القاسم بن احمد طبرانی رحمۃ اللہ علیہ اپنی پوری سند کے ساتھ روایت کرتے ہیں : ابن عمر رضی اللہ عنہما سے روایت یے رسول اللہ صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم نے ارشاد فرمایا, جو شخص میری زیارت کے ارادے میرے پاس آٸے اور اس کو میری زیارت کے سوا کوٸی حاجت نہیں ہو تو مجھ پہ حق ہے کہ میں قیامت کے دن اس کا شفیع ہونگا ۔ (المعجم الکبیر جلد 12 صفحہ 235)

امام علی بن عمر الدارقطنی رحمۃ اللہ علیہ اپنی پوری سند کے ساتھ امام مجاہد رحمۃ اللہ علیہ سے روایت کرتے ہیں اللہ کے رسول صلی اللہ علیہ و علیٰ آلہ و صحبہ وسلّم نے ارشاد فرمایا , جس نے حج کیا پس میرے وفات کے بعد میری قبر کی زیارت کی گویا اس نے میری حیاتی میں میری زیارت کی ۔ (سنن بہیقی جلد 5 صفحہ 246)

حافظ ابو احمد عبداللہ بن عدی الجرجانی رحمۃ اللہ علیہ اپنی پوری سند کے ساتھ ابن عمر رضی اللہ عنھما سے روایت کرتے ہیں : اللہ کے رسول صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم نے ارشاد فرمایا جس نے بیت اللہ کا حج کیا اور میری زیارت نہیں کی تحقیق اس نے مجھ سے جفا کی ۔ (الضعفاءالکامل لابن عدی جلد 7 صفحہ 2480)

امام سلیمان بن داود الجارود رحمۃ اللہ علیہ اپنی پوری سند کے ساتھ روایت کرتے ہیں آل عمر سے وہ عمر رضی اللہ عنہ سے رویت کرتے ہیں فرماتے ہیں میں نے سنا رسول اللہ صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم کو فرمارہے تھے جس نے میری قبر کی زیارت کی یا میری زیارت کی میں اس کا شفارشی یا گواہ ہوگا اور جو دو حرمین میں سے کسی ایک میں مرجاٸے اللہ تعالی اس کو قیامت والے دن امن والوں میں اٹھاے گا ۔ (مسند ابوداود الطیالسی جلد اول صفحہ 49)

امام ابو جعفر بن عمر العقیلی رحمۃ اللہ علیہ اپنی پوری سند کے ساتھ آل خطاب سے روایت کرتے ییں : نبی کریم صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم نے ارشاد فرمایا جس نے قصدا میرک زیارت کی وہ بروز قیامت اللہ کی پناہ میں ہوگا ۔ (الترغیب والترہیب جلد 2 صفحہ 182)

امام علی بن عمر دار القطنی رحمۃ اللہ علیہ اپنی پوری سند کے ساتھ حضرت حاطب رضی اللہ عنہ سے روایت کرتے ہیں فرمایا اللہ کے رسول صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم نے جس نے میری وفات کے بعد میری زیارت کی گویا کے اس نے میری ظاہری حیات میں زیارت کی ۔ (سنن دارقطنی جلد 2 صفحہ 531،چشتی)

امام ابوبکر احمد بن حسین بہیقی رحمۃ اللہ علیہ اپنی پوری سند کے ساتھ حضرت انس بن مالک رضی اللہ عنہ سے روایت کرتے ہیں : رسول اللہ صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم نے ارشاد فرمایا جو دونوں حرمین میں سے کسی ایک میں انتقال کرجاے اللہ تعالی اس کو بروز قیامت امن والوں میں اٹھاے گا اور جس نے اخلاص کے ساتھ مدینہ میں میری زیارت کی وہ شخص بروز قیامت میری پناہ میں ہوگا ۔ (شعب الایمان جلد 3 صفحہ 490)

کڑوڑوں حنفیوں کے عظیم پیشوا سیدی امام اعظم ابو حنیفہ نعمان بن ثابت رضی اللہ عنہ اپنی پوری سند کے ساتھ ابن عمر رضی اللہ عنہ سے روایت کرتے ہیں ابن عمر رضی اللہ عنھما فرماتے ہیں سنت سے یہ ہیں ہے تو نبی صلی اللہ علیہ وسلم کی قبر کے پاس قبلہ کی جانب سے آے اور اپنی پیٹھ کو قبلہ کی جانب کر اور اپنے چہرہ کے ساتھ قبر مبارک کی طرف رخ کر پھر تو کہہ السلام علیک ایھاالنبی ورحمۃ اللہ وبرکاتہ ۔ آپ پر سلام ہو یا نبی صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم اور اللہ کے رحمت اور برکت ہو آپ پر ۔ (مسند امام اعظم صفحہ 126)

امام مالک بن انس رضی اللہ عنہ اپنی پوری سند کے ساتھ عبداللہ بن دینار رضی اللہ عنہ سے روایت کرتے ہیں : فرمایا میں عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنھما کو دیکھا نبی کریم صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم کی قبر مبارک کے پاس آپ درود پڑھ رہے تھے اور ابو بکر صدیق اور عمر رضی اللہ عنہما کی قبر مبارک کے پاس ۔ مسند امام مالک)

ایک اعتراض کیا جاتا ہے کہ حدیث پاک " من زار قبری الیٰ آخر الحدیث" کا مصداق وہ شخص ہے جس نے خاص قبر انور کو دیکھا اس کا مصداق وہ نہیں ہے جس نے گنبد خضرا کو دیکھا یعنی جو عمارت سبز رنگ کی ہمیں دکھائی دیتی ہے ۔

جواب : مذکورہ حدیث کے بارے میں معترضین کا وجوب شفاعت یاحلت شفاعت کو خاص اصلی قبر انور کی زیارت  کےساتھ مخصوص سمجھنا محض بلادلیل ہے کیوں کہ احادیث میں :

1 : میری وفات کے بعد میری زیارت کیلئےآنا ۔

2 : مدینہ طیبہ میں میری زیارت کیلئے آنا ۔

3 : میری مسجد میں میری زیارت کےلیے آنا ۔

4 : میری قبرشریف کے قریب سلام کےلیے آنا ۔

وغیرہم بلا ذکر قبر شریف و ذکر قبر شریف ہر دونوں قسمی روایات میں بھی شفاعت جاٸز یا واجب ہونے کا ذکر ہے  اس لیے معترضین کی خود ساختہ تشریح اختراعی و ناقابل التفات ہے ۔ مزید تفصیل کےلیے فقیر چشتی اس حدیث کو مختلف الفاظ کے ساتھ مختلف مآخذ سے باحوالہ پیش کر رہا ہے امید ہے اہلِ علم خود ہی اس اعتراض کے باطل ہونے کو سمجھ جائیں گے ۔

الحديث الأول : روى الدار قطني في سننه بسنده إلى ابن عمر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من زار قبري وجبت له شفاعتي) ورواه البيهقي أيضاً في سننه ۔

الحديث الثاني : روى الطبراني في المعجم الكبير ، والغزالي في إحياء العلوم ، عن عبد الله بن عمر مرفوعاً عن النبي صلى الله عليه وآله وسلم : (من جاءني زائراً لا تحمله حاجة إلا زيارتي كان حقاً عليّ أن أكون له شفيعاً يوم القيامة) ۔

الحديث الثالث : أخرج الدار قطني عن عبد الله بن عمر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم ( من حج فزار قبري بعد وفاتي ، فكأنما زارني في حياتي ) ۔

الحديث الرابع : أخرج الدار قطني عن ابن عمر قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : ( من زارني بعد موتي ، فكأنما زارني في حياتي ، ومن مات بأحد الحرمين بعث من الآمنين يوم القيامة ۔

الحديث الخامس : أخرج البيهقي في سننه قال : روى ابن عمر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : ( من زار قبري ( أومن زارني ) كنت له شفيعاً) ۔

الحديث السادس : أخرج الحافظ ابن عدي (م/ 365هـ ) في كتابه الكامل عن عبد الله بن عمر أنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : ( من حج البيت ولم يزرني فقد جفاني ) ۔

الحديث السابع : روي ‘ن أنس بن مالك أن رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم قال : (من زارني بالمدينة محتسباً كنت له شفعاً وشهيداً) ۔

الحديث الثامن : روى أنس بن مالك أنه قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : ( من زارني ميتاً فكأنما زارني حياً ، ومن زار قبري وجبت له شفاعتي يوم القيامة ، وما من أحد من أمتي له سعة ثم لم يزرني ، فليس له عذره) ۔

الحديث التاسع : روى علقمة عن عبد الله بن عمر رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من حج حجة الإسلام وزار قبري وغزا عزوية وصلى عليّ في بيت المقدس لم يسأل الله عز وجل فيما افترض عليه) ۔

الحديث العاشر : أخرج الفردوس في مسنده عن ابن عباس أنه قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من حج إلى مكة ثم قصدني في مسجدي كتبت له حجتان مبرورتان) ۔

و يستحب زيارة قبر النبي صلى الله عليه وآله وسلم لما روى الدار قطني باسناده عن ابن عمر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من حج فزار قبري بعد وفاتي فكأنما زارني في حياتي) ۔

وفي رواية : (من زار قبري وجبت له شفاعتي) رواه باللفظ الأول سعيد ، ثنا حفص بن سليمان ، عن ليث ، عن مجاهد ، عن ابن عمر ۔

و قال رواية عبد الله بن يزيد بن قسيط عن أبي هريرة : إن النبي صلى الله عليه وآله وسلم قال : (ما من أحد يسلّم عليّ عند قبري إلا رد الله عليّ روحي حتى أرد عليه السلام) رواه داود بدون زيادة (عند قبري) ۔

عن ابن عمر قال : قال رسول صلى الله عليه وآله وسلم : (من زار قبري وجبت له شفاعتي) رواه ابن خزيمة في صحيحه ۔

و عن أنس قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من زارني في قبري حلّت له شفاعتي يوم القيامة) رواه ابن أبي الدّنيا ۔

و عن ابن عمر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من زار قبري حلّت له شفاعتي يوم القيامة) رواه الدار قطني ۔

وعن ابن عباس قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من زارني في مماتي كان كمن زارني في حياتي) رواه العقيلي ۔

وعن ابن عمر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من زارني بالمدينة بعد موتي كنت له شفيعاً يوم القيامة) ۔ رواه أبو داود الطيالسي ۔

و عن أبي هريرة قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من زارني بعد موتي فكأنما زارني وأنا حيّ) رواه الحافظ سعيد بن محمد ۔

وعن ابن عباس قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : ( من زارني حتى ينتهي إلى قبري كنت له يوم القيامة شهيداً أو شفيعاً ) رواه العقيلي ۔

و عن ابن عمر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : ( من جاءني زائراً لا تعلم له حاجة إلاّ زيارتي كان حقّاً عليّ أن أكون له شفيعاً ) رواه الدار قطني ۔

وعن بكر بن عبد الله قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من أتى المدينة زائراً إليّ وجبت له شفاعتي يوم القيامة) رواه يحيى بن حسين ۔

و عن أبي هريرة قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : ( من زارني كنت له شهيداً وشفيعاً يوم القيامة ) رواه ابن مردويه ۔

و عن أنس قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من زارني بالمدينة محتسباً كنت له شهيداً وشفيعاً يوم القيامة) رواه أبو عوانة ۔

و عن ابن عمر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من زارني بعد وفاتي فكأنّما زارني في حياتي) رواه ابن عدي ۔

و عن أنس قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من زار قبري وجبت له شفاعتي) رواه ابن النجار ۔

و عن ابن عمر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من جاءني زائراً لا تعمده حاجة إلى زيارتي كان حقاً عليّ أن أكون له شفيعاً أو شهيداً يوم القيامة) رواه الطبراني ۔

و عن ابن عباس عن رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من حجّ إلى مكة ثم قصدني في مسجدي كتبت له حجّتان مبرورتان) رواه الديلمي في مسند الفردوس ۔

و عن ابن عمر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : ( من جاءني زائراً لا يهمّه إلاّ زيارتي كان حقاً على الله أكون له شفيعاً يوم القيامة ) رواه الطبراني وصححه ابن السكن ۔

و عن أنس قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : ( ما من أحد من أمتي له سعة ثم لم يزرني فليس له عذر ) رواه ابن النجار ۔

و عن ابن عمر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من وجد سعة ولم يفد إلى فقد جفاني ) رواه ابن حبان ۔

و عن أنس قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : ( لا عذر لمن كان له سعة من أمتي أن لا يزورني ) رواه ابن عساكر ۔

و عن ابن عمر : (من حج وزار قبري بعد موتي كان كمن زارني في حياتي) رواه سعيد بن منصور ۔

و عن أنس قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من حج ولم يزر قبري فقد جفاني) رواه ابن عساكر ۔

و عن ابن عمر : قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : (من حج هذا البيت ولم يزرني فقد جفاني) رواه ابن عدي ۔

بہت سے محدثین علیہم الرحمہ نے اس رویت کو مختلف اسناد سے نقل کیا ہے ۔ فقیر اس کی ایک سند پیش کر رہا جو کہ بالکل حسن درجے کی سند ہے اس کو روایت کیا ہے امام ابو طاہر  السلفی  الاصبھانی علیہ الرحمہ (المتوفی 576ھ)  وہ برقم 9 روایت نقل کرتے ہیں اپنی سند سے : حدثنا عبيد الله بن أحمد، نا أحمد بن محمد بن عبد الخالق، نا عبيد بن محمد الوراق، نا موسى بن هلال، عن عبيد الله بن عمر، عن نافع، عن ابن عمر، قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: «من زار قبري، وجبت له شفاعتي ۔ (الكتاب : الجزء الخامس من المشيخة البغدادية المؤلف : صدر الدين، أبو طاهر السِّلَفي أحمد بن محمد بن أحمد بن محمد بن إبراهيم سِلَفَه الأصبهاني
 المتوفى: 576هـ)

اس  روایت کے سارے راوی قوی ہیں اور یہ روایت حسن درجے کی ہے محدثین علیہم الرحمہ کی نظر میں ۔ غیر مقلدین اس روایت کے ایک راوی موسیٰ بن ھلال کومجہول  کہہ کر اس رویت کو ضعیف قرار دیتے ہیں 
جبکہ حقیقت یہ ہے کہ یہ راوی حسن الحدیث درجے کا  راوی ہے ۔
غیر مقلدین  دو اماموں سے جرح پیش کر کے سادہ لوگوں کو یہ باور کرانے کی کوشش کرتے ہیں کہ یہ روایت ضعیف ہے اور نبی کریم صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم کے مزار مبارک کی زیارت کرنے کا حکم کسی  صحیح یا حسن حدیث سے ثابت نہیں (معاذ اللہ) ۔ غیر مقلدین جو اعتراض پیش کرتے ہیں ان میں سے ایک امام   ابو حاتم کا ہے اور دوسرا امام عقیلی کا ہے  جو کہ مندرجہ ذیل ہیں : ⬇

ابو حاتم موسیٰ بن  ھلال کے بارے کہتے ہیں : مجھول 
اور امام عقیلی کہتے ہیں کہ : لَا يَصِحُّ حَدِيثُ مُوسَى وَلَا يُتَابَعُ عَلَيْهِ
کہ یہ حدیث صحیح نہیں اور موسیٰ  کا کوئی متابع نہیں۔
غیر مقلدین کے پاس موسیٰ بن ھلال پر ان دو اماموں سے جرح مبھم ہیں جبکہ تحقیقی بات یہ ہے کہ یہ راوی حسن  الحدیث درجے کا ہے اور اس کی توثیق   ثابت ہے ۔ امام ابن عدیؒ انکے بر عکس کہتے ہیں ارجو انہ لا باس بہ ۔ یعنی ان سے  حدیث لینے میں کوئی حرج نہیں اور امام ذھبی علیہ الرحمہ نے کہا کہ یہ صالح الحدیث ہیں ۔ (میزان الاعتدال برقم8937) 
امام ابن حجر عسقلانی علیہ الرحمہ  اپنی تصنیف  التلخيص الحبير میں امام عقیلی کی یہ جرح نقل کر کے اسکا رد  رد موسیٰ بن ھلال کی متابعت بیان کرتے ہوئے لکھتے ہیں : وَفِي قَوْلِهِ لَا يُتَابَعُ عَلَيْهِ نَظَرٌ فَقَدْ رَوَاهُ الطَّبَرَانِيُّ مِنْ طَرِيقِ مَسْلَمَةَ بْنِ سَالِمِ الْجُهَنِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ بِلَفْظِ "مَنْ جَاءَنِي زَائِرًا لَا تُعْمِلُهُ حَاجَةٌ إلَّا زِيَارَتِي كَانَ حَقًّا عَلَيَّ أَنْ أَكُونَ لَهُ شَفِيعًا يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۔ (التلخيص الحبير في تخريج أحاديث الرافعي الكبير جلد ۲ صفحہ ۵۶۹)
کہ امام عقیلی کا  یہ قول : لا یتابع علیہ : یہ محل تامل ہے ۔ جبکہ امام طبرانی نے مسلمہ بن سالم سے اسکی مثل روایت بیان کی ہے  ابن عمر سے  ان الفاظ سے کہ جو میری قبر کی زیارت کی نیت سے آیا تو میرا حق ہے اس پر کہ میں روز قیامت کے دن اس کی شفاعت کرو ۔
تو جب امام ابن حجر عسقلانی نے ان کی بات کو رد ثبوت سے کر دیا تو امام عقیلی کی جرح خود بخود ساقط ہو گئی ۔

اسی طرح امام  ذھبی نے میزان الاعتدال جلد ۴ صفحہ ۶۶۴ پر  موسیٰ بن ھلال کے ترجمے میں اما م ابو حاتم  اور عقیلی کی جرح نقل کر کے انکا رد فرماتے ہوئے کہتے ہیں کہ  قلت : میں کہتا ہوں  کہ موسی بن ھلال صالح الحدیث ہے ۔
اسی طرح امام ابن المقلن  سراج الدین  الشافعی المصری (المتوفی  804ھ) اس روایت کو نقل کرنے کے بعد  بسند جید  کا حکم لگاتے ہیں 
(البدر المنير في تخريج الأحاديث جلد ۶ صفحہ ۲۹۶)
عرب کے محقق علامہ شعیب الارنوط  جو کہ متفقہ محقق ہیں غیر مقلدین کے نزدیک بھی وہ مسند احمد کی ایک روایت جس کو امام احمد بن حنبلؒ اپنے شیخ یعنی مسیٰ بن ھلال سے روایت کرتے ہیں تو اس روایت پر حکم لگاتے ہوئے  علامہ  شعیب الارنووط لکھتے ہیں : حديث صحيح لغيره، وهذا إسناد حسن، موسى بن هلال -وهو العبدي شيخ المصنف- حسن الحديث، فقد روى عنه جمع، وقال ابن عدي: أرجو أنه لا بأس به، وقال الذهبي: صالح الحديث ۔ (مسند احمد بن حنبل برقم : 12031)

تو امام ابو حاتم کا مجھول کہنا مردود ہوا اور اسی طرح امام عقیلی کی جرح بھی مبھم و مردود ثابت ہوئی کیونکہ یہ مسلمہ اصول ہے کہ جب کوئی کسی کو مجھول کہے اور دوسرا امام اس کی توثیق کرے تو اس راوی کی جہالت خود بن خود ختم ہو جاتی ہے اور جب  کچھ محدثین ایک راوی کی توثیق کریں اور اس پر جرح  مبھم ہو تو اس پر تعدیل مقدم ہوتی ہے ۔ یہ حدیث صحیح لغیرہ ہے ۔ اور یہ سند  حسن ہے ۔  موسیٰ بن ھلال جو العبدی ہے اور وہ شیخ یعنی استاز ہیں مصنف (امام احمد بن حنبل) کے  یہ حسن الحدیث ہیں ۔ امام ابن عدی نے کہا ان سے روایت لینے میں کوئی حرج نہیں ۔ اور امام ذھبی نے کہا یہ صالح الحدیث ہیں ۔ ثابت ہوا کہ موسیٰ بن ھلال حسن الحدیث درجے کا راوی ہے اور اس پر کوئی جرح مفسر ثابت نہیں ہے ۔ اور  یہ روایت حسن ہے ۔

ان تمام دلائل اور احادیث کی روشنی میں زیارت قبر نبی صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم والی حدیث کی صحت ثابت ہوگئ اور وہابی و دیابنہ کا فاسد عقیدہ و اعتراض پاش پاش ہو گیا الحَمْدُ ِلله ۔ (مزید حصّہ چہارم میں ان شاء اللہ) ۔ (طالبِ دعا و دعا گو ڈاکٹر فیض احمد چشتی)

No comments:

Post a Comment

ڈاکٹر محمد اقبال رحمۃ اللہ علیہ کی شاعری پر کفر کے فتوے تحقیق

ڈاکٹر محمد اقبال رحمۃ اللہ علیہ کی شاعری پر کفر کے فتوے تحقیق محترم قارئین کرام : علامہ اقبال اور قائداعظم کے خلاف فتوی دینے کے سلسلے میں تج...